Najznámejšie sociálne siete
Najznámejšou, najpopulárnejšou a určite aj najvýnosnejšou sociálnou sieťou je Facebook. S pôvodným názvom TheFacebook.com vznikla v roku 2004 počas štúdia Marka Zuckerberga a ďalších troch spoluzakladateľov na Harvardovej univerzite. V tom čase bola táto sociálna sieť zameraná iba pre študentov Harvardovej univerzity, avšak časom ju mohli používať študenti na všetkých univerzitách. Od roku 2006 bola otvorená pre celý svet.
Sociálna sieť Facebook si od svojho vzniku získala už 1,2 miliardy aktívnych užívateľov. Hlavnou myšlienkou Facebooku je vytvoriť si okruh priateľov, stránok a skupín, ktorých novinky sú zobrazované na "nástenke". Užívatelia môžu pridávať "statusy", fotky, videá, odkazy na články a stránky alebo aj vytvárať záujmové skupiny. Priatelia si môžu medzi sebou písať správy, označovať sa na fotkách, videách a vo všetkých príspevkoch.
Youtube
Youtube je celosvetová sociálna sieť (pôvodne internetová databáza filmov) so zameraním na zdieľanie a sledovanie videa. Založil ju v roku 2005 Chad Hurley a v roku 2006 predal spoločnosti Google. Hlavnou myšlienkou Youtube je zdieľanie, sledovanie a komentovanie videí registrovanými používateľmi, avšak sledovať videá môžu je neregistrovaný používatelia. Youtube je odlišná sociálna sieť. Používatelia medzi sebou môžu komunikovať iba prostredníctvom komentárov pod videom, avšak môžu odoberať videá od seba navzájom.
Veľmi populárna mikro-blogovacia sociálna sieť vznikla v San Franciscu v roku 2006. Pre používanie tejto sociálnej sieti je potrebná registrácia. Zaregistrovaní používatelia môžu sledovať príspevky používateľov a to prostredníctvom kliknutia na tlačidlo "Follow". Užívatelia pridávajú svoje myšlienky alebo odkazy, ktoré sa nazývajú "tweety" a môžu obsahovať maximálne 140 znakov. V dnešnej dobe má spoločnosť okolo 250 miliónov aktívnych používateľov.
Sociálna sieť LinkedIn bola založené v roku 2002 a momentálne má cez 200 miliónov aktívnych užívateľov. LinkedIn je zameraná na ľudí, ktorí chcú zdieľať svoje pracovné skúsenosti a vedomosti. Je teda určená intelektuálnejšie zameraným používateľom. Cieľom vytvorenia profesijného profilu na LinkedIne je poukázať na svoje profesijné skúsenosti a vzdelanie a vytovirť si tak okruh ľudí.
Google+
Sociálna sieť od spoločnosti Google vznikla v roku 2011 a vďaka svojej dcérskej spoločnosti získala množstvo užívateľov. Momentálne ich počet presahuje 400 miliónov čím sa radí za Facebook ako druhá najnavštevovanejšia sociálna sieť. Jej princíp je obdobný ako u Facebooku s tým, že konto užívateľa pôsobí nie len v Google+, ale aj v ďalších aplikáciách od spoločnosti Google. Užívatelia si taktiež môžu pridávať "statusy" videá, fotky a ďalšie.
Sociálna sieť | Počet používateľov |
viac ako 1,2 miliardy | |
Youtube | viac ako 1 miliarda návštev mesačne |
viac ako 250 miliónov | |
Linkedln | viac ako 200 miliónov |
Google+ | viac ako 400 miliónov |