Marketing na sociálnych sieťach
Funkcie, ktoré bežne ponúkajú sociálne siete pre potreby marketingu, predstavujú seriózny a dôležitý reklamný kanál, ktorým je možné veľmi presne cieliť marketingové aktivity. Možnosť presného cielenia na základe pomerne presných socio-demografických parametrov ponúka priestor pre veľmi efektívne reklamné kampane. [3]
Pre úspešný marketing na sociálnych sieťach si musí firma najprv zvoliť stratégiu pre dosiahnutie svojich cieľov. Existuje mnoho možností, ktorými sa je možno z pohľadu firmy vybrať. Asi najčastejším cieľom firiem je budovať si svoje meno a Public Relations. Pre takto zvolený cieľ by bolo nevhodné na sociálnych sieťach napríklad prezentovať iba svoje produkty. V takomto prípade by firma nezískavala veľké množstvo svojich obdivovateľov a pravdepodobne by nedosiahla svoj cieľ. Práve preto je správne zvolená stratégia veľmi podstatná. Ďalším cieľom môže byť napríklad otvorená komunikácia so zákazníkmi, reklama, publikovanie obsahu, zväčšovanie komunity a ďalšie.
Firma so svojou vytvorenou stránkou môže pre svojich fanúšikov vytvárať veľmi zaujímavý obsah a tak prilákať aj ďalších. Medzi najpoužívanejšie formy príspevkov patria statusy, fotogalérie z rôznych akcií, denné fotky z firemného prostredia, fotky produktov, videá ale taktiež súťaže a ankety.