Marketing na sociálnych sieťach

   V súčasnosti mnoho firiem používa sociálne siete ako jeden z nástrojov svojho marketingu. Vraví sa, že kto nie je na sociálnej sieti (Facebook), ako keby ani nebol. Presne táto myšlienka začína platiť aj pre firmy, no predovšetkým pre tie, ktoré majú svoje podnikanie spojené s internetom. 
 
 

    Funkcie, ktoré bežne ponúkajú sociálne siete pre potreby marketingu, predstavujú seriózny a dôležitý reklamný kanál, ktorým je možné veľmi presne cieliť marketingové aktivity. Možnosť presného cielenia na základe pomerne presných socio-demografických parametrov ponúka priestor pre veľmi efektívne reklamné kampane. [3]

 

    Pre úspešný marketing na sociálnych sieťach si musí firma najprv zvoliť stratégiu pre dosiahnutie svojich cieľov. Existuje mnoho možností, ktorými sa je možno z pohľadu firmy vybrať. Asi najčastejším cieľom firiem je budovať si svoje meno a Public Relations. Pre takto zvolený cieľ by bolo nevhodné na sociálnych sieťach napríklad prezentovať iba svoje produkty. V takomto prípade by firma nezískavala veľké množstvo svojich obdivovateľov a pravdepodobne by nedosiahla svoj cieľ. Práve preto je správne zvolená stratégia veľmi podstatná. Ďalším cieľom môže byť napríklad otvorená komunikácia so zákazníkmi, reklama, publikovanie obsahu, zväčšovanie komunity a ďalšie.


    Firma so svojou vytvorenou stránkou môže pre svojich fanúšikov vytvárať veľmi zaujímavý obsah a tak prilákať aj ďalších. Medzi najpoužívanejšie formy príspevkov patria statusy, fotogalérie z rôznych akcií, denné fotky z firemného prostredia, fotky produktov, videá ale taktiež súťaže a ankety.